">
לימוד רכיבה על אופניים שאלות נפוצות> איך לבחור אופניים לילדים/ לימוד בשיטה המקצועית היחידה בישראל!

 

לימוד רכיבה על אופניים שאלות נפוצות | איך לבחור אופניים לילדים >>

 

 

 

 

 

לימוד רכיבה על אופניים שאלות נפוצות, וגם... איך לבחור אופניים לילדים. קיבצנו לכם שורה של שאלות בנושא לימוד רכיבה על אופניים בשיטת מוטוריקל, שיטת הלימוד המקצועית- מדעית היחידה והמובילה בישראל. קריאה מעניינת ומועילה!

 

 

שאלה: כמה זמן אורך לימוד רכיבה על אופניים בשיטת מוטוריקל?

תשובה: לימוד רכיבה על אופניים לילדים (וגם למבוגרים) בשיטתנו הינו קצר ומהיר: ברוב המקרים, מספיקים שעה בודדת (מפגש אחד) עד לשלושה מפגשים (לאיטיים יותר)... רוב הלומדים (כולל ילדים בעלי לקויות מוטוריות) לומדים לרכוב במפגש בודד עד שני מפגשים של שעה (כ'א) בלבד!!

ושלא ימכרו לכם קלישאות.. יכולת הלמידה של המוח (תחומי התמחותו של אייל בתואר השני: למידה מוטורית /גמישות מוחית/ 'פְלַסְטִיסִיוּת מוחית', יצירת קשרים) הינה מהירה בכל גיל, ומן הסתם, מהירה מאוד אצל ילדים! (לפיכך, קורס רכיבה על אופניים/ שיעורי רכיבה אינסופיים? - לא אצלנו!).

 

   מוטוריקל - תגיעו, טיל-מדו !

                 בכל גיל, תלמדו ממש בטיל :)   

       

 


 

שאלה: מה מיוחד כל כך בשיטת הלימוד שלכם?

תשובה: ידע מדעי + ניסיון עתיר שנים: שיטת מוטוריקל הינה שיטת הלימוד המקצועית היחידה בארץ (שיטה הנשענת על עקרונות מדעיים בקינזיולוגיה/ תורת התנועה, ביומכניקה, פיסיקה, פיזיולוגיה ואנטומיה)! כמומחים ל- מוטוריקה, אורטופדיה ו- יציבה (וניסיון של 20 שנים בתחום...), אספנו את מיטב הידע והניסיון שלנו לפיתוח הכלים המקצועיים, המדעיים והיעילים ביותר (לימוד קצר ומהיר) לטובת לימוד רכיבה על אופניים (רכיבה על אופניים הינה מיומנות מוטורית-יציבתית מובהקת...) ולטובת לימוד רולר בליידס/ לימוד סקייט בורד/ לימוד רולר סרפר כולל התאמה למגוון לקויות מוטוריות מגוונות בעת הצורךמידע מקיף על שיטת הלימוד בדף לימוד רכיבה על אופניים לילדים.

 

 

מוטוריקל - נכון, לא המצאנו את הגלגל...

 

אבל, פיתחנו שיטת לימוד מדעית ומובילה לרכיבה

 על גלגלים, בלי גלגלי עזר או אינסוף שיעורים :)

 


 

שאלה: אלו יתרונות נוספים יש לכם?

תשובה:

יתרונות רבים בלימוד אצלנו (מעבר לרקע המקצועי הבלעדי):

 

  • לימוד רכיבה בתוך אולם מקורה וממוזג (מאפשר עבודה נעימה, גם בימי שמש/ לחוּת בלתי נסבלת וכמובן בימי גשם)...

 

שיעורי רכיבה על אופניים לילדים/ למבוגרים, שיעור רכיבה באולם מקורה וממוזג ברעננה! תוכלו לשבת איתנו במזגן וליהנות מילדכם כמובן :)

 

 

    גם כשבחוּץ שרב או גשם כבד...

                   במוטוריקל , כל ילד בהנאה רבה לומד :)         

 

  • פרטיות מלאה בעת הלימוד (לימוד באולם/ מתחם פרטי ותחום, מבלי שהמוני אנשים בפארק יצפו בכם/ בילדכם או יפריעו בעת הלימוד/ יסיחו את דעתכם..)

 

לימוד רכיבה על אופניים לילדים/ למבוגרים, קצר ומהיר, בשיטת הלימוד המקצועית היחידה בישראל!

(20 שנות ניסיון לימוד, במגרש פרטי תחום ומואר ברעננה-בתמונה, או באולם מקורה וממוזג, ראו תמונה נוספת לעיל)

 

  • שעות נוחות: לימוד אופניים בשעות היום וגם בשעות הערב המאוחרות (לא תאלצו לוותר על יום עבודה/ לנסוע בפקקים..).

  • חניה חופשית וצמודה: לא תצטרכו לשלם על חניה, או לבזבז זמן יקר בחיפוש חניה/ לערוך מסעות רגליים בחום המתיש/ בגשם עד למקום הלימוד.

    • לימוד עם בטיחות מקסימלית: אנו רצים לצד הלומד/ת, איננו מלווים בהחלקה על רולרבליידס (!) בעת לימוד אופניים. חשוב לכם לדעת: מדריך רכיבה על אופניים לילדים/ למבוגרים המחליק על רולרבליידס לצד התלמיד (מיומן ככל שיהיה ברכיבה) אינו מסוגל ללמד ילדים צעירים ואף מסכן אותם*, בין היתר מתוקף העובדה ששימוש ברולרבליידס מגביה את המדריך ב- 7-10 ס"מ ומרחיק אותו מהילד הרוכב!

            *סכנה דומה קיימת גם בעת לימוד רכיבה למבוגרים.

     

לימוד רכיבה על אופניים ברעננה. שיעורי רכיבה למבוגרים/ לילדים גם ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר!

 

 

  • זהירות בדרכים לילדים/ בטיחות בדרכים: לימוד שליטה באופניים בשטח עירוני (תמרון ושליטה בעת רכיבה במדרכות צרות, רכיבה בטוחה בין עצים/ עמודים/ הולכי רגל/ שימת לב ליציאת כלי רכב מחניות של בניינים ועוד..), התמצאות במרחב הפיזי (בכלל זה אומדן מרחק נכון..) וכן עצירה בטוחה של האופניים לפני מעבר חצייה/ ירידה מהאופניים וחצייה רגלית בטוחה של הכביש ועוד...

  • פיזיו-סטנדאפיסט צמוד לידכם :) שפה משותפת ייחודית עם ילדים/ לשעשע ילדים זו המומחיות השנייה/ העיקרית (קשה להחליט :) שלנו.

 

 

 

במוטוריקל סופַן וגם So-fun של הבטחות להתממש :)

ובאופן הכי מהיר שניתן לבקש !

 

 

פירוט יתרונות נוספים לרשותכם בדף ללמוד לרכב על אופניים | ללמוד לרכוב על אופניים | לומדים לרכוב על אופניים | ללמוד לרכב על אופניים בגיל מבוגר

 

 

מחפשים "לימוד אופניים"? קבלו לימוד הופָּה-נעִים*, לימוד oh-fun-נעים* ("הו-פַאן-נעים"), או לימוד so-fun-נעים* :)) (לימוד סוף!!-וגם נעים*) חווייה ממש כיפית ונעימה לילדים!


 

לימוד אופניים לילדים/ שיעורי רכיבה על אופניים לילדים במוטוריקל אכן מהווים חווייה נעימה מאין כמוה וכיפית לילדים!! לאייל שפה משותפת ומשעשעת במיוחד עם ילדים, כך שהתואר "פיזיו-סטנדאפיסט" (שהוענק לאייל ע"י אחד ההורים לפני מס' שנים...) אינו מקרי. בזכות כימיה מיוחדת בין המדריך ללומד, הופך לימוד הרכיבה/ החלקה לזמן איכות נעים/ מענג ומבדר (לא מצאנו מילים חזקות יותר..) עבור כל ילד, דבר המשכיח את הפחדים הנלווים לרכיבה (בעיקר בדקות הראשונות של הלימוד...). ראו גם: פחד מרכיבה על אופניים.

 

 

*לימוד הופה-נעים® *לימוד so-fun-נעים® *לימוד oh-fun-נעים® ו- *לימוד סוף!!-ונעים® הינם סימני מסחר שכל הזכויות בהם שייכות למוטוריקל!

 

 

לא טעיתם, גם מוטוריקל וגם.. מוטורי cool :)

 


 

 

שאלה: מדוע אינכם מלמדים רכיבה על אופניים בפארק הירקון?

תשובה: לימוד רכיבה על אופניים בפארק הירקון/ פארק הרצליה? לא מה שחשבתם! >> לא רק בימי הקיץ החמים והלחים, ישיבה רגועה על כיסא נוח בשמש הישראלית עשויה להיות מעיקה למדי (שלא נדבר על עוגמת הנפש הנלווית להתמודדות עם זבובים ויתושים טורדניים..). לימוד רכיבה על אופניים באותם תנאים, המצריך גם ריכוז והקשבה להוראות מצד מדריך רכיבה/ הקשבה לגוף, זהירות (ועוד..) עשוי להיות מעיק עוד יותר ומן הסתם, גם לא יעיל.

ואם נוסיף לכך הערות קולניות בעת הלימוד מצד עוברי אורח ("תשמע לי גבר, תחזיק ככה/ תעשה ככה..." ישראלים תמיד חייבים להעיר הערות, תופעה מוכרת- לא??) הרי שהתדמית הנעימה/ הציורית שמנסים להצמיד ללימוד רכיבה בפארק הירקון/ הרצליה, עשויה להיות מטעה עד מאוד!

*אגב קטן: לפני שנים רבות (בראשית הדרך), גם אנחנו התחלנו ב- לימוד רכיבה על אופניים בפארק הירקון (מהר מאוד הבנו את גודל הטעות ונטשנו את הפארק לטובת תנאי לימוד מעולים ברעננה :)

 

 


 

שאלה: בני בן 10, בעל קואורדינציה מוטורית נמוכה. ניסינו להביאו ללמוד לרכוב על אופניים (לימוד רכיבה על אופניים בלי גלגלי עזר לימוד אופניים לילדים בלי גלגלי עזר) באופן עצמאי וגם, בסיוע מדריכים שונים, ללא הצלחה! האם יש ילדים שפשוט אינם מסוגלים לרכוש מיומנויות ספורט כאלה ואחרות, עקב הפרעות שונות כדוגמת סרבול תנועתי, היפוטוניה אצל ילדים או הפרעות קשב וריכוז?

תשובה: שאלתך מטרידה הורים רבים המנסים ללמד את ילדם (עצמאית, או בעזרת מדריכים שונים) מיומנויות ספורט ותנועה כדוגמת רכיבה על אופניים, החלקה על רולר בליידס, כדרור וכדו'. חוסר מקצועיות מְזַמֶן לעיתים ניסיונות רבים וכושלים ללמד את הילד מיומנות כזו או אחרת (מנסים שוב ושוב ללא מתודה ברורה...). ריבוי ניסיונות כושלים מגביר את התסכול של הילד ויוצר אנטגוניזם (התרחקות/ הימנעות) וכמובן, פוגע בדימוי העצמי שלו...

לשיטתנו, גם הילד המסורבל ביותר, בעל הפרעת קשב וריכוז נלווית, יכול בעזרת הכלים המקצועיים המתאימים והגישה הנכונה לרכוש מיומנויות (ללמוד לרכוב על אופניים, או כל מיומנות מוטורית אחרת) בזמן קצר, ולחוש כמו כל ילד בגילו! כשתיכנס לדף לימוד רכיבה על אופניים לילדים (או לימוד מיומנויות תנועה כללי), תבין את היתרון האיכותי שלנו כמומחים למוטוריקה ויציבה על מדריכים שונים, יתרון המועצם עשרות מונים בזכות שיטת מוטוריקל (Adaptive-Load) הכללית שפיתחנו, שיטה הכוללת מבחר אדיר של כלים ללימוד מגוון מיומנויות, תוך התבססות על תיאוריות מדעיות עדכניות בהתפתחות הילד/ מדעי המוח/ למידה מוטורית וכיוב'!

 

 

ללמוד לרכב על אופניים ב- מוטורי School

כי מה שבא בקלות- רוכב בקלות :)

 


 

שאלה: מה הסיבה לכאבים בשרירי הידיים בעת ניסיון לימוד עצמי של רכיבה על אופניים?

תשובה:  ילדים רבים/ מבוגרים המנסים ללמוד לרכוב על אופניים, חווים (בעיקר בשלבי הלימוד הראשונים) כאבים בשרירי חגורת הכתפיים והזרועות (כפות הידיים/ שורש כף היד/ אמות/ זרועות) בשל שני גורמים עיקריים. ראשית, הרוכב המתחיל עדיין איננו סומך על תגובותיו המוטוריות בשלב זה ולכן מנסה לפצות באחיזה מאומצת של ההגה/ כידון (פיצוי לא מועיל- יוצר נוקשות תנועתית ופוגע מאוד בשליטה, נוסף על כך שהדבר מעייף ומתסכל מאוד*). שנית, מבחינה מדעית, אותו תפקוד יעיל של מנגנוני היציבה (postural control) שעליו מוסבר בדף לימוד רכיבה על אופניים לילדים, נרכש/ נלמד במוח בשלב למידה מאוחר יותר, ולכן, נאלץ הילד בשלב ראשוני זה להשתמש בתגובות כוחניות (מעייפות, בלתי יעילות ובפועל, אף מקשות על השליטה באופניים**) כתחליף. לימוד רכיבה בשיטת מוטוריקל מקצר את התהליך! לימוד מקצועי מסייע לילד/ למבוגר להגיע לתפקוד שליטה יציבתית יעיל בפרק זמן קצר מאוד, ללא צורך בכאבים מיותרים בשרירי הידיים או בתסכול מיותר...

*התסכול עלול להיות משמעותי יותר, אם שריריו של הילד/ מבוגר חלשים (שרירים חלשים, שרירים חלשים אצל ילדים, רפיון שרירים אצל ילדים, רפיון שרירים ילדים)...

**מעבר לאי הנוחות בהתמודדות עם כאבי שרירים, אחיזה מאומצת של ההגה מקשה מאוד על הרוכב בתמרון ההגה/ האופניים, משום שגורמת לנעילת המפרקים באופן אבסולוטי ואינה מאפשרת את התנועתיות/ את טווחי התנועה הנחוצים לכוונוּן ההגה ולשליטה יציבתית (שמירה על מרכז הכובד במיקום הנכון..).

 


 

שאלה: האם אתם מספקים לילד אופניים בעת הלימוד?

תשובה: אכן כן! עם זאת, מעוניינים בלימוד קצר והחלטי? מומלץ לפיכך שהלימוד יתבצע על אופניו של הילד! הסבר להלן (*):

כבר בראשית הדרך, החזקנו זוגות אופניים בגדלים שונים ששימשו אותנו בלימוד הרכיבה. הדבר אכן נוח ו'מועיל' (מועיל לכאורה... מיד תבינו) להורים של ילדים המגיעים ללימוד (או למבוגרים המגיעים ללמוד). נסיוננו הרב בתחוּם (20 שנים), נוסף על ידע מדעי מתקדם בלמידה מוטורית ומדעי המוח (תחומי התמחותו של אייל ציוני) גיבשו אצלנו את ההבנה לפיה הטמעת המיומנות באופן המהיר ביותר והעֲמיד (למידה המשמרת עצמה לאורך זמן) תושג בלימוד הילד על אופניו שלו! מה הסיבה לכך?

ובכן, בלמידה מוטורית קיימים מספר שלבים של הטמעה (רכישה) של המיומנות במוח (פירוט בקישור הבא: תיאוריות מדעיות מובילות בלמידה מוטורית). כדי שלימוד הרכיבה המתבצע על זוג אופניים אחד, יאפשר לילד לרכוב על זוג אופניים אחר (התואם את מידותיו כמובן), נדרשת תקופה קריטית של התנסות ברכיבה על אותם אופניים (כדי שהמוח יוכל להפנים את המיומנות ולבצע תהליכי 'העברה' ו'הכללה' של המיומנות הנרכשת, לזוג אופניים אחר... תהליכים המכונים בשפה המקצועית: transfer and generalization). פעמים רבות, ילד שלמד לרכוב על זוג אופניים אחד, מגלה לפתע חוסר שליטה (חסר יכולת, כאילו שמדובר בהתנסוּת הראשונה) כשעולה על זוג אופניים אחר (אפילו זוג האופניים הישנים שלו, שכבר התנסה בהם בעבר בעזרת גלגלי עזר...). ההפתעה השלילית הזאת גוררת פליאה מצד ההורים ולעיתים גם כעס על הילד (ש'אינו משתדל מספיק'... 'מה... כבר שכחת את מה שלימדו אותך'?), ובנוסף, מובילה לעוגמת נפש ניכרת של הילד המרגיש חסר אונים (עד כדי פגיעה בדימוי העצמי שלו...). לכן, בלימוד מהיר וקצר של הילד על אופניו שלו, יוכל הוא להמשיך ולהתאמן באופן עצמאי על זוג האופניים המוּכרים לו (תקופה קריטית של התנסות, זוכרים?), ולאחר מכן, יוכל לשלוט ברכיבה בכל זוג אופניים אחר התואם את מידותיו, ללא מגבלה... (גם אתם ההורים, תוכלו להימנע מלבזבז כסף יקר ב'שיעורי הטמעה/ שיעורי הסתגלות' נוספים ומיותרים...).

יתרה: נקודת המוצא שלכם כהורים (או ככאלה העומדים לרכוש את המיומנות בעצמכם...) אמורה להיות שהילד אכן ילמד לרכוב על אופניו, ואף יהנה מכך (אז, אם שקלתם האם לרכוש אופניים או לא, השיקול כבר לא רלוונטי...).

*קראתם והשתכנעתם, אך אין באפשרותכם להגיע עם אופניים (מגיעים באוטובוס/ מגיעים מהצפון הרחוק/ ירושלים/ מתקשים לסחוב את האופניים...), נספק לכם/ לילדכם זוג אופניים לטובת הלימוד!

 


 

שאלה: האם אתם מחליקים על רולרבליידס סמוך לילד בעת הלימוד?

תשובה: חד משמעית לא. אייל (שהינו גם רץ תחרותי למרחקים ארוכים, 10 ק"מ...) ירוץ בצמוד לילדכם/ לכם ויהיה נכון (מוּכן) להתערבות בכל רגע נתון (באופן מכוון, איננו מחליקים סמוּך לילד/ה/ לכם, זאת כדי שנוכל להעניק להם/ לכם את הביטחון המקסימלי בעת הצורך וכדי שהם עצמם/ אתם, יחושו בטוחים יותר...). חשוב לדעת: *מדריך רכיבה על אופניים המחליק על רולרבליידס (מיומן ככל שיהיה ברכיבה) אינו מסוגל ללמד ילדים צעירים ואף מסכן אותם, בין היתר מתוקף העובדה שלבישת/ נעילת רולרבליידס מגביהה את המדריך ב- 7-10 ס"מ ומרחיקה אותו מהילד הרוכב!

 


 

שאלה: היכן אתם מלמדים?

תשובה: אנו מלמדים ברעננה/ כפר סבא וכן הרצליה (ע"פ הזמינות) וכן, באיזור ת"א והמרכז/ בת ים/ חולון/ ראשל"צ ועוד...

 


 

שאלה: אנחנו גרים בירושלים. האם יש לכם מדריכים באיזור?

תשובה: נכון לרגע זה אין לנו מדריכים בירושלים, אולם מגיעים אלינו ילדים מכל רחבי הארץ (כולל דרום/ צפון/ שפלה וירושלים...). שווה לעשות את המאמץ ולהגיע, כדי להנות משיטת הלימוד המקצועית היחידה בארץ, והמתקדמת מסוגה גם ברמה העולמית! אז אם התכוונתם לחפש לימוד רכיבה על אופניים בירושלים/ לימוד רכיבה על אופניים במודיעין, נעשה את המאמץ לקבל אתכם בבת-ים/ ת"א (או ברעננה, אם תעדיפו). תהנו מלימוד קצר ותכליתי...

 


 

שאלה: האם אתם מלמדים בכל ימות השנה? מה עושים במקרה שיורד גשם/ במקרה של שרב כבד?

תשובה: אנו מצויידים ברעננה במתקנים המאפשרים לימוד בכל ימות השנה, הן בגשם והן בשרב כבד, והן בשעות היום/ ערב/ לילה... יש לנו גישה לאולם מקוּרה, מואר וממוזג (או מגרש פרטי גדול, תחום ומואר). כך שלשמחתנו, גם תנאי העבודה נהדרים :)

*גם בבת ים, ניתן ללמוד בתנאי גשם/ שמש (משטח הלימוד מקוּרה) ויש גם בריזה טובה מהים :)

 

לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים, בכל תנאי מזג אוויר!

 

 


 

שאלה: יש לי ילד בכיתה ב'. הבעיה היא שהוא נרתע מ לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר (מטבעו, הוא ילד זהיר/ פחדן). הוא בכלל לא מעוניין לשמוע על לעלות על אופניים (גם גלגלי עזר כבר לא באים בחשבון, מפאת הבושה...). אני יודעת שבתוכו, הוא ממש רוצה לרכוב ולהיות 'אחד מהחבר'ה' (כל החברים מהכיתה שלו רוכבים בפארק סמוך לבית) מה עושים?

תשובה: הסירי דאגה, הגעת למקום הנכון! פיזיו-סטנדאפיסט צמוד לילדים :) שפה משותפת ייחודית עם ילדים/ לשעשע ילדים זו המומחיות השנייה/ העיקרית (קשה להחליט :) שלנו! מס' שניות (או דקות ספורות, במקרים מאתגרים יותר :) של שיחה עם בנך... הפחדים יתפוגגו להם (ממש כלא היו, יש לנו ניסיון עשיר...), והילד יהיה פנוי לגמרי ללמידה!

אייל מצוי ברוב עולמות התוכן של הילדים (תוכניות טלויזיה, סרטים, 'גיבורי-על', משחקי מחשב ועוד...) וכך, בעזרת הומור 'מתוּבל' בהמחזת דמויות מוכרות ודיבור 'בגובה העיניים', הופך לימוד הרכיבה/ החלקה לזמן איכות נעים ומשעשע עבור כל ילד, דבר המשכיח את הפחדים הנלווים לרכיבה/ החלקה (בעיקר בדקות הראשונות של הלימוד...). למידע נוסף לחצי: פחד מרכיבה על אופניים. פחד מנפילה מאופניים

 


 

שאלה: ע"י מי מתבצע הלימוד? האם ע"י אייל ציוני בעצמו או שמא ע"י מדריכים שהוכשרו בשיטתו?

תשובה: לידיעתכם, בשלב הנוכחי, כל שיעורי לימוד הרכיבה נערכים בידיו האמונות של מפתח שיטת מוטוריקל, אייל ציוני! בעתיד הקרוב, ניעזר גם במדריכים שהוכשרו בשיטתנו! רוצים ללמוד אצל אייל, הזדרזו וצרו קשר בהקדם!

 

                        מי הילד המאושר בתמונה?

 

נכון מאוד, זהו עבדכם הנאמן, מדריך רכיבה מלידה כמובן! (למרות שאיכות התמונה מזכירה קצת את קום המדינה :)

ראו איזה אושר אמיתי נסוּך על פניי, בעת רכיבה על אופניים בילדותי בבת ים (...כבר מאז ועד עצם היום הזה!!)

אומרים שנולדתי על זוג אופניים. התחלתי לרכוב ללא גלגלי עזר קצת לפני גיל שלוש (ונראה שבאמת אצה לי כבר אז הדרך :)

 

 

 

יש לי  לרכיבה

  I like motori-bike

 


 

שאלה: האם אתם מלמדים גם ילדים שלא התנסו כלל ברכיבה (לא רכבו גם בעזרת גלגלי עזר)?

תשובה: בהחלט כן! כלי הלימוד המקצועיים שלנו (נוסף על ניסיון עתיר שנים), מאפשרים לנו ללמד גם ילדים שלא התנסו כלל ברכיבה, בפרק זמן קצר ביותר...

 


 

שאלה: האם קיימת בעת הלימוד התייחסות למרכיבים בטיחותיים בעת הרכיבה?

תשובה: בהחלט כן! הלימוד כולל התייחסות למרכיבים חשובים כדוגמת שימת לב למכשולים, אומדן מרחק, התמצאות במרחב, בלימה בטוחה ועוד ועוד...

 


 

שאלה: האם אתם מלמדים רק ילדים?

תשובה: ממש לא. הלימוד במוטוריקל מיועד לכל הגילים, מקטן (לימוד רכיבה על אופניים לילדים) ועד גדול (לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים/ לימוד רכיבה על אופניים לנשים).

 

 

תנאים מעולים בעת לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים/ לימוד רכיבה על אופניים לילדים (לימוד גם במתחם פרטי, תחום ומואר!)

 


 

שאלה: האם עלינו לפרק את גלגלי העזר לפני השיעור?

תשובה: אכן כן. הלימוד מתבצע ללא גלגלי עזר. אם תרצו, נוכל להסיר את גלגלי העזר עבורכם.

 


 

שאלה: אנחנו מהמגזר הערבי. הבן שלנו לא מדבר עברית. האם ניתן לקיים את הלימוד בשפה הערבית?

תשובה: בהחלט כן. ניתן לקיים את הלימוד גם בשפה הערבית (אייל רכש את השפה המקצועית באמצעות שנים של טיפול בלקויות/ לימוד רכיבה על אופניים גם לילדים מהמגזר הערבי...). שפות נוספות אפשריות: אנגלית (רמה גבוהה), איטלקית (קלה), רוסית (קלה).

 

 


 

שאלה: אני בן 40. מילדות אני רוכב על אופניים מכל הסוגים ובלי שום בעיה. מגיל 20 לערך ועד גיל 36, לא עליתי על אופניים בכלל ובגיל 36, כשניסיתי לעלות שוב על אופניים (לאחר 20 שנים של הפסקה) התחלתי לאבד שיווי משקל ולנטות לצדדים עד לנפילה בכל פעם גם אחרי שעות של נסיונות ועבודה ממושכת... לפני כמה ימים ניסיתי שוב לנסוע ושוב אני נתקל באותה הבעיה, זאת הרגשה מאוד מתסכלת שכן כמו שהזכרתי, במשך כל הילדות ועד גיל 20 נסעתי על אופניים בלי שום בעיה.

האם יכול להיות שזאת בעיה בתוך האוזן או כל בעיה רפואית אחרת? או שתרגול ממושך עוד יותר בכל זאת יביא לשיפור?

תשובה: מיומנויות כדוגמת רכיבה על אופניים, נקראות בשפה המקצועית 'מיומנויות פרוצדורליות', מיומנויות 'עמידות' לאורך החיים, במילים אחרות, כאשר רכשת אותן, הן אמורות להישמר גם בגיל מבוגר יותר (בתנאי שהיתה התנסות מספקת בעת הרכישה...). תיארת שרכבת מהילדות ועד גיל 20 ללא קושי, וזה אומר שהמיומנות נטמעה היטב. עובדה נוספת שעליך לדעת, היא שלאחר שעושים הפסקה ארוכה (של שנים) וחוזרים לרכוב, ישנה 'שיכחה' מסוימת של המיומנות ונדרש תרגול (קצר יחסית, תלוי במשך ההפסקה...) כדי לאחזר/ לרענן את סכמות התנועה במוח. ייתכן שאתה נמצא בדיוק בשלב הזה, הדורש תרגול רציני יותר כדי לאחזר את תבניות התנועה שנשכחו (ע"פ התיאור שלך, יש לרענן את נושא ה'שליטה היציבתית'/ postural control). בגילך הצעיר יחסית, אם לא חלה פגיעה כלשהי (כדוגמת תאונה/ חבלת ראש) אין יסוד להניח שמדובר בבעיה רפואית...  

 


 

שאלה: ברצוננו לרכוש אופניים לבננו (בן 6). מה מידת האופניים המתאימה לו (איך לבחור אופניים)?

תשובה: מבלי להיכנס למאפייני גיל או גובה הילד, ניתן לומר ברמה הכללית שכדאי לבחור זוג אופניים ע"פ הפרמטרים הבאים: ראשית, יש לוודא שגובה המושב מאפשר לילד ישיבה נוחה, כשחצי כף רגל (לפחות) במגע עם הרצפה. הילד מותח את 2 רגליו מטה (ההורה מייצב עבורו את האופניים) ועליו להגיע במצב זה עם 2 כפות רגליו לרצפה* (כשהאופניים מאונכים לקרקע, ללא הטיה לאחר הכיוונים)... שנית, על הילד להיות מסוגל להניע את הכידון (הגה) באופן חופשי מצד לצד, בטווח של כמעט 200 מעלות (90 מעלות לכל כיוון, מקו האמצע), מבלי צורך למתוח/ לפשוט את המרפקים בצורה מוגזמת (ותוך כדי ישיבה נוחה על המושב, מבלי למשוך את הגוף/ לכפוף את הגו בצורה מוגזמת לפנים...) וכמובן, מבלי שהכידון 'ייתקע' במותן/ בטן/ חזהו של הילד בעת הנעתו מצד לצד...

*כדאי להוריד את המושב למינימום, ובמצב זה לבדוק האם המושב אינו גבוה מידי...

גורם שלישי, חשוב מאוד, הינו מעצורי היד. יש לוודא שמעצור היד מאפשר לילד סחיטת המעצור אגב אחיזת ההגה, מבלי שהדבר יחייב את הילד לעזוב את ההגה. זוגות רבים של אופניים אינם מותאמים למאפיינים הפיזיים-אנטומיים של כפות הידיים של ילדים צעירים (אורך האצבעות, והמִפְתח שבין האגודל לשאר האצבעות, web space), מחייבים אותם לעזוב את ההגה בעת הבלימה וגורמים לנפילות.

אלה הם השיקולים העיקרים בבחירת זוג אופניים (איך לבחור אופניים). יש לקחת גם בחשבון גם את הצמיחה המהירה של הילד לגובה, והצורך בבחירת אופניים שישרתו אותו יותר משנה-שנתיים...

גורמים נוספים (רלוונטיים יותר למבוגרים) עשויים להשליך על 'איך לבחור אופניים', כגון הצורך הפונקציונלי (אופני הרים/ שטח, לעומת אופני כביש, אופניים עירוניים קלים ומתקפלים...) וכמובן גם המחיר (מחיר זוג אופניים יכול לנוע ממאות בודדות של שקלים, על לעשרות אלפי שקלים...).

 

ראו גם: איך לבחור אופניים לילד | מידות אופניים לילדיםמדריך לקניית אופניים לילדים

 

 


 

שאלה: האם ניתן להיעזר בכם גם לשיפור מרכיבים מוטוריים-יציבתיים נוספים?

תשובה: בהחלט כן! ילדים רבים נהנים לאחר לימוד הרכיבה, גם משיפור ופיתוח ספקטרום רחב של מרכיבים מוטוריים, יציבתיים ואורטופדיים (שיטת מוטוריקל הכללית, שיטת הטיפול המובילה בתחום התפתחות הילד), כדוגמת: חיזוק שרירים לילדים (גם להפרעת היפוטוניה בילדים מתח שרירים נמוך) שיפור קואורדינציה, שיפור סגנון ריצה (לרוץ נכון), לימוד מיומנויות נוספות כדוגמת לימוד קפיצה בחבל, לימוד כדורסל, הכנה מוטורית לכיתה א', שיווי משקל (שיווי משקל אצל ילדים חוסר שיווי משקל אצל ילדים בעיות שיווי משקל אצל ילדים איבוד שיווי משקל אצל ילדים) לקויות יציבה: טיפול בלקויות יציבה (כדוגמת יציבה לא נכונה שיפור היציבה גב כפוף יציבה לקויה גיבנת בגב בעיות יציבה קיפוזיס גבית קיפוזיס גבי קיפוזיס קל לורדוזיס לורדוזיס מותני קיפוזיס שוירמן עמידה רפויה כתפיים שמוטות עמידה כפופה גיבנת טיפול בגב כפוף טיפול בקיפוזיס לקויות יציבה), טיפול בהשמנת יתר אצל ילדים (השמנת יתר אצל ילדים) ועוד ועוד... מידע נוסף לרשותכם בדף: תחומי הטיפול.

ראו גם: אבחון מוטורי אבחון מוטוריקה גסה אבחון בעיות מוטוריות | אבחון יציבה

      וכן: מוטוריקה גסה/ מוטוריקה עדינה (חיזוק מוטוריקה עדינה שיפור מוטוריקה עדינה חיזוק מוטוריקה גסה שיפור מוטוריקה גסה)

 

 

המטריה המוטורית* של מוטוריקל

במוטוריקל מעניקים לכל ילד/ה "מטריה מוטורית" (כלומר, יכולות מוטוריות גבוהות..) המגנה עליהם מפני שלל האתגרים המוטוריים-ספורטיביים-חברתיים הצפויים והבלתי צפויים של הילדות.

גשם/ מָטַר של אתגרים מוטוריים מלווה את תקופת הילדות בעידן המודרני; טורניר משחקי כדור שנחת על הילד/ה בהפתעה (כרעם ביום בהיר) במסיבת יום הולדת ספורט (דבר נפוץ מאוד כיום: יום הולדת ספורט אתגרי, יום הולדת ספורטיבית, מפעיל יום הולדת ספורט) או בהפסקה פעילה/ בקייטנה; טיול רכיבה על אופניים שאורגן ע"י ועד ההורים הכיתתי (ראו לימוד רכיבה על אופניים לילדים), טיפוס על חבלים במצוק במהלך טיול שנתי (חיזוק חגורת כתפיים אצל ילדים), משחק 'כיסאות מוזיקליים' בגן, תחרות ריצה בשיעור התעמלות (שיפור סגנון ריצה) או תחרות הורדות ידיים ספונטנית בשעת ההפסקה (חיזוק חגורת הכתפיים לילדים).. ואיננו מדברים על תפקוד מוטורי יעיל הנחוץ כ"כ במצבי חירום, בכלל זה התמצאות במרחב לילדים, שיווי משקל, כוח שרירים (חיזוק שרירים לילדים), זריזות, מהירות, קואורדינציה ועוד...

המטריה המוטורית שלנו מעניקה לילד ביטחון עצמי (חיזוק ביטחון עצמי אצל ילדים), שקט ורוגע נפשי (חוסן נפשי) ומן הסתם, משפרת/ מעלה גם דימוי עצמי (פיתוח דימוי עצמי אצל ילדים) כשהילד/ה יודעים שהמטריה שלהם צמודה אליהם וניתנת לשימוש בכל רגע נתון! (כל אתגר, בעזרת המטריה המוטורית נפתר!)

 

 

המטריה המוטורית של מוטוריקל  המסייעת בהגשמת ילדוּת שקטה מדאגות :)

 

(*המטריה המוטורית ® היא סימן מסחר שכל הזכויות בו שייכות למוטוריקל!)

 

 


 

ואם רציתם את כל המידע בקיצור?

מוטוריקל - וזה כל השיפור!

 

 

שאלה: למה לא השקעתם יותר בעיצוב האתר?

 

 

אז למה לא השקענו יותר בעיצוב האתר?

 

קהל היעד אליו פונה האתר, הוא הורים המחפשים לימוד רכיבה מקצועי ומדעי לילדים (קצר ולעניין...)! איננו מלמדים לרכוב על אופניים באמצעות עיצוב גרפי, אנו מלמדים באמצעות כלים, בעזרת כלי הלימוד המתקדמים מסוגם בעולם!

מטרת האתר אינה להרשים את הגולש באמצעים ויזואליים, אלא להציג דבר אותנטי (אמיתי) ולהביא מידע משמעותי וחיוני, מידע שעשוי לחולל שינוי משמעותי בחיים של בנו/ בתו! שיטת מוטוריקל הינה שיטת טיפול/ לימוד מיומנויות בעלת תוכן אמיתי/ רציונל מדעי ברור (כשתבקרו בדפים השונים תבינו למה כוונתנו...). בזכות כך, רכשה את מעמדה המוביל בתחום התפתחות הילד... כך שלשמחתנו, העיצוב (במקרה שלנו) פחות רלוונטי... (ברוח הביטוי: 'אל תסתכלו בקנקן, אלא במה שבתוכו').

עם זאת, אנו שואפים תמיד ליצור סדר טוב יותר בכמויות המידע המשמעותיות, לטובת נוחות, נגישות ויעילות!

ראו גם: דף התמצאות באתר.

 

אתר מוטוריקל לשרותכם כבר למעלה מעשור (2006-2019)!

 

מוטוריקל הרבה מעבר ל-פיזיותרפיה לילדים/ ריפוי בעיסוק לילדים או ספורט טיפולי לילדים/ התעמלות טיפולית לילדים!

 

 


 

 

אתר מוטוריקל עתיד לעבור מתיחת פנים משמעותית, עם המעבר לפלטפורמה חדשה ומודרנית בחודשים הקרובים. אנו שוקדים גם על כך במרץ רב מאחורי הקלעים :)

 

 

 

 

שאלות נוספות יעלו בקרוב!

 

למידע נוסף על שיטת הלימוד שלנו (ולסרטון המחשה) לחצו: לימוד רכיבה על אופניים (לימוד אופניים לילדים) לימוד רכיבה על אופניים לילדים  ללמוד לרכוב על אופניים לימוד רכיבה על אופניים תל אביב לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר לימוד רכיבה על אופניים בלי גלגלי עזר לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים לימוד רכיבה על אופניים למבוגרים תל אביב לימוד רכיבה על אופניים לנשים לימוד רכיבה על אופניים במודיעין לימוד רכיבה על אופניים בחיפה לימוד רכיבה על אופניים בצפון לימוד אופניים לילדים בלי גלגלי עזר לימוד אופניים ללא גלגלי עזר  רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר ללמוד לרכב על אופניים למבוגרים שיעורי רכיבה על אופניים למבוגרים שיעורי רכיבה על אופניים לילדים  ללמוד לרכוב על אופניים לילדים לימוד רכיבת אופניים לילדים   

ראו גם: לימוד סקייט בורד לימוד סקייטבורד לימוד סקיטבורד  

               לימוד רולר בליידס (לימוד גלגיליות ׀ לימוד החלקה על רולר בליידס ׀  לימוד רכיבה על רולר בליידס ׀ לימוד סקטים ׀ לימוד רולרבליידס ׀ לימוד רולרס ׀ רולרבליידס לימוד)

            לימוד רולר סרפר

 

 

 

לסיכום: לימוד רכיבה על אופניים לילדים/ למבוגרים בת"א, כ"ס, קצרין או מודיעין (ו- לימוד רולר בליידס / לימוד סקייט בורד/ לימוד רולר סרפר)בביטחה ובזמן קצר, משיגים רק אצל מומחה ל: 1. מוטוריקה (בעל שיטת לימוד מדעית וסדוּרה) 2. מומחה ליציבה ואורטופדיה, 3. בעל ניסיון לימוד של 20 שנים, ובנוסף, 4. רוכב/ מחליק מיומן מילדות!

אייל ציוני, 848 66 44 -054 (מענה טלפוני בימים א'-ו', *החל מהשעה 13:00 בצהריים)

 

 

 

איך לבחור אופניים לילדים, לרשותכם גם:

 

 

שיטת מוטוריקל- הצגה ב'גלריית המומחים' בערוץ 2 

 

שיטת מוטוריקל-  הצגה בתכנית -'מהיום דיאטה' בערוץ 10 

 

 

 

 

הצגת שיטת מוטוריקל- מאמרו של אייל ציוני בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים (Israeli journal of Pediatrics) גיליון פב' 2011

 

 

כיצד הפכה שיטת מוטוריקל לקונספט מוביל בתחום התפתחות הילד? הדף הבא יספק את התשובות:

שיטת מוטוריקל- שורה של תגליות מדעיות מובילות!   |   אייל ציוני - כרטיס ביקור מדעי!

 

 

 

 

 *מוצאים את דף לימוד רכיבה על אופניים שאלות נפוצות/ איך לבחור אופניים לילדים רלוונטי/ משמעותי? נודה על המלצתכם... לִחְצוּ על הסמל 1+ (לא זמין כרגע לגולשים בדפדפן Firefox):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הערה: 1. חלק מהדפים כבר מצויים באתרנו החדש (מותאם סמארטפונים) לחיצה על הקישור תעביר אתכם אוטומטית!

2. כל הקישורים המודגשים להלן, הינם דפים/ תחומי טיפול נוספים באתר!

אתר מוטוריקל המחודש ׀ סלוגן לעסק  קריאייטיב ׀ לורדוזיס טיפול ׀ איך אפשר להוסיף גובה ׀ פרונציה של כף הרגל ׀ פלטפוס ברגל ׀ יישור יתר בברך ׀ כפות רגליים פונות פנימה ׀ גיד אכילס קצר ׀ הפרדת תנועה ׀ שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ׀ לימוד קארבר ׀ קשר עין יד תיאום עין רגל ׀ דיסגרפיה טיפול ׀ חציית קו אמצע ׀ התנהלות איטית אצל ילדים ילד איטי ׀ פונקציות ניהוליות ׀ חוג ספורט מוטורי לילדים חוג מוטוריקה גסה ׀ מאמן כושר אישי לילדים ׀ ילד נופל הרבה ׀ ויסות כוח ויסות תנועה ׀ היפרטוניה טונוס שרירים גבוה אצל ילדים ׀ לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר ׀ קואורדינציה בנהיגה ׀ אבחון סרבול מוטורי ׀  אבחון מוטורי ׀ אבחון יציבה ׀ אבחון בעיות מוטוריות אבחון מוטוריקה גסה ׀ התארגנות במרחב ׀ טיפול בסרבול מוטורי ׀ שיטת מוטוריקל-מאמר בכתב העת הישראלי לרפואת ילדים ׀ מאמר היפוטוניה ׀ מאמר DCD ׀ דיספרקסיה מוטורית | דיספרקסיה טיפול | מילון מונחים ׀ ימי עיון התפתחות הילד ׀ ארגונומיה מחשב ׀ הרצאת ארגונומיה | יום הולדת ספורט לילדים יום הולדת ספורט אתגרי | סטנד אפ לילדים ליום הולדת סטנד אפ לילדים ׀ ביקורי-בית ׀ טיפול בתנועה לילדים ספורט טיפולי לילדים פיזיותרפיה לילדים ריפוי בעיסוק לילדים תרפיה בתנועה חיזוק חגורת כתפיים לילדים כתפיים שמוטות אצל ילדים

 

All rights reserved to Eyal Tzioni © 2006-2024
כל הזכויות שמורות לאייל ציוני. העתקת או שימוש כלשהו במידע, פרסום או שימוש מסחרי בקבצים ללא רשות הבעלים אסורה על פי חוק.